Despre Nokian
1. Nokia - Nokian
Pun pariu ca ai avut, candva, un telefon Nokia. Ei bine, legatura dintre Nokia si Nokian este una foarte stransa. Ambele marci sunt finlandeze si au luat nastere in orasul... Nokia. Este un orasel mic inconjurat de paduri si lacuri, iar cele doua fabrici de telefoane si anvelope sunt la mica distanta una de cealalta.
2. Cel mai nordic producator de anvelope
Din punct de vedere geografic, Nokian are fabrica aflata cel mai la nord din toata lumea. Adica nu mai exista vreo uzina de pneuri pozitionata pe harta mai sus, restul fiind in zone mai calde si mai sudice. Ce inseamna asta? Inseamna ca fabrica se afla aproape de zonele de testare in conditii de iarna si ca este un brand specializat pe anvelope de iarna.
3. Doar pentru aftermarket
Nokian nu comercializeaza anvelope pentru prima echipare. Adica nu o sa gasesti un automobil nou care vine din fabrica echipat cu pneuri Nokian. Deoarece compania se mandreste cu faptul ca mereu scoate pe piata produse noi, in continuu imbunatatite. Or, daca ar echipa masini noi, anvelopele trebuie sa ramana identice multi ani de-a lungul productiei.
4. Produce anvelope din 1932
In orasul Nokia, fabrica de cauciuc a luat nastere in 1898, insa abia in 1932 a inceput sa fabrice anvelope pentru automobile. Aici s-au construit anvelope atat pentru vehicule de pasageri, cat si pentru camioane, autobuze sau avioane.
5. Prima anvelopa de iarna din lume
Nokian a lansat in 1934 prima anvelopa de iarna din toata lumea. Se numea "Weather Tyre" si avea o suprafata de rulare foarte profilata, special gandita pentru circulatia pe drumuri acoperite de zapada. Doi ani mai tarziu, in 1936, ia nastere prima anvelopa de iarna din seria numita Hakkapeliitta, nume care a fost pastrat pana in zilele noastre.
6. Prima anvelopa cu nituri
In 1961, nevoia unui cauciuc cu aderenta sporita pe gheata i-a facut pe cei de la Nokian sa construiasca primul pneu din lume cu nituri. Adica un pneu de iarna care avea in profil mai multe nituri metalice care sporesc aderenta pe gheata. In Finlanda si in tarile vecine iernile sunt lungi, iar cererea pentru o astfel de anvelopa era mare la acel moment, mai ales ca soselele nu erau asfaltate.
7. Prima anvelopa de iarna capabila sa depaseasca 270 km/h
In anul 2002, odata cu lansarea pe piata a unor automobile de strada tot mai rapide si performante, cu jante de diametru mare, nevoia de siguranta pe timp de iarna i-a facut pe cei de la Nokian sa lanseze primul cauciuc special de iarna, cu indice de viteza W, adica capabil sa reziste la 270 km/h. Acesta avea dimensiunea 235/50/R18 si era destinat automobilelor sport performante, precum Porsche.
8. Cel mai mare cauciuc de iarna
Nokian a lansat in 2006 prima anvelopa de mari dimensiuni dedicata sezonului rece. E vorba tot de un pneu Hakkapeliitta cu diametrul de 22 de inch, special de iarna, care putea sa echipeze limuzine de lux, precum Mercedes-Benz S Class sau Audi A8.
9. Cele mai rapide anvelope pe gheata
In 2013, un Audi echipat cu anvelope Nokian atinge pe un lac inghetat viteza de 337,7 km/h, un record absolut. Pneurile alese sunt Hakkapeliitta 8 dotate cu nituri iar la volanul Audiului RS6 se afla pilotul Janne Laitinen. Nokian spune ca este pregatit sa mai doboare o data recordul mondial, dar asteapta o replica de la competitie.
10. Cea mai rapida masina pe 2 roti
Nokian a demonstrat recent eficienta anvelopelor sale cu perete lateral intarit cu Aramid, un material mai rezistent decat Kevlarul, realizand un record mondial inedit. Cu ajutorul unui automobil condus de un pilot experimentat, a reusit sa aiba cea mai mare viteza pe... 2 roti. Masina a circulat pe doua roti laterale cu 186,269 km/h. Numai un pneu cu intaritura lateral poate face asa ceva, din cauza caldurii foarte mari care apare la frecarea cu asfaltul.
Best Tires Service S.R.L. comercializeaza anvelope marcile , Nokian, Nordman din anul 2009.
Cum arată cea mai eficientă fabrică de anvelope din lume:
produce zilnic 46.000 de unităţi
Nokian Tyres a fost fondată în 1988, însă îşi are rădăcinile în anul 1898, când a fost înfiinţată Suomen Gummitehdas Oy sau Fabrica de Cauciuc Finlandeză; compania este cel mai nordic producător de anvelope din lume. Sediul central al Nokian Tyres se află în Nokia, Finlanda, iar sediul european este la Praga.
|
Nokian Tyres inaugurează lucrările de construcție la cea de-a treia fabrică de anvelope.
Noua fabrică Nokian Tyres va fi construită pe un teren neexploatat până la acest moment și va fi amplasată în Dayton (Comitatul Rhea), Tennessee, SUA. Aceasta va avea o capacitatea de producție de 4 milioane de anvelope anual, cu potențial viitor de extindere. Locația va găzdui, de asemenea, o unitate de distribuție cu o capacitate de depozitare de 600.000 de anvelope. Lucrările de construcției sunt programate să debuteze la începutul anului 2018, urmând ca în 2020 să fie produse primele anvelope în această unitate.
„Investiția realizată de Nokian Tyres în Tennessee susține dorința noastră puternică de dezvoltare, cât și angajamentul asumat de a deservi cât mai bine clienții noștri de pe piața nord-americană," a declarat Hille Korhonen, președinte și CEO, Nokian Tyres.
Pe parcursul ceremoniei inaugurale, Korhonen a reafirmat obiectivul ambițios al companiei de a își dubla vânzările de anvelope pe piața nord-americană în următorii cinci ani. Aceasta a evidențiat, de asemenea, și obiectivul Nokian Tyres de a deveni lider în industria anvelopelor din punct de vedere al producției sustenabile și acela de a deveni angajatorul preferat de populația din comunitățile majore pe care le deservește.
Portofoliu de produse extins global, servicii îmbunătățite pentru client
În noua unitate de producție se vor fabrica primele anvelope în anul 2020. În principal, noua fabrică Nokian Tyres se va concentra pe dezvoltarea gamei de anvelope destinate autoturismelor specifice continentului nord-american și camioanelor ușoare. Capacitatea totală de producție de 4 milioane de anvelope anual va fi atinsă până în anul 2022, ceea ce va permite Nokian Tyres să satisfacă cererea în creștere din America de Nord. În acest fel, serviciul pentru clienți va fi îmbunătățit prin scăderea timpilor de livrare și printr-o mai mare flexibilitate. În timp ce unitatea de producție din Dayton va deservi într-un mod eficientizat clienții din America de Nord, va elibera, în același timp, celelalte fabrici de anvelope Nokian Tyres de sarcina de producție destinată acestei regiuni, permițându-le acestora să asigure capacitatea necesară pentru susținerea altor piețe în creștere.